Nové LIO e-liquidy LIO liqid salt jen za 199 Kč! Vyvážený poměr 45/55, 16 mg nikotinu.

O nás

2011 - objevení elektronických cigaret

Vše začalo v roce 2011. V té době jsem byl už poměrně silný kuřák a hledal jsem cestu, jak s kouřením přestat nebo ho alespoň výrazně omezit. Věděl jsem, že to velmi škodí mému zdraví a taky to samozřejmě “lezlo hodně do peněz”. Na internetu jsem tehdy náhodou narazil na zmínku o převratném vynálezu - elektronické cigaretě. Zaujalo mne to, a tak jsem se pídil po dalších informacích. Na českém internetu tehdy o e-cigaretě nebylo téměř nic, většinu informací jsem tak získal ze zahraničních zdrojů.

U nás působil v té době jeden nebo dva e-shopy, kde se e-cigareta v nabídce objevovala. Přišlo mi jako dobrý nápad elektronickou cigaretu vyzkoušet. A tak jsem si ji pořídil. S vidinou velké finanční úspory a zdravější alternativy ke klasickému kouření. Navíc jsem si e-cigaretu mohl "osahat" a začít pokukovat po prodeji e-cigaret v ČR. 

E-cigarety se v té době vyráběly pouze v Číně, proto jsem přes internet (Alibaba a Made in China) oslovil několik výrobců e-cigaret a e-liquidů se svou poptávkou. Poté, co jsem z Číny první e-cigaretu a liquid obdržel, přišlo mi to jako zázračný výrobek. Hned po prvním potažení jsem věděl, že se jedná o něco převratného. Dodnes si pamatuji, jak jsem se při tom usmíval a byl nadšený z toho, že to opravdu funguje a všem e-cigaretu ukazoval. Dým, pocit, že kouřím, cítím uspokojení z nikotinu, prostě vše, na co jsem byl zvyklý u klasických cigaret. Chuť byla pochopitelně trochu jiná, ale ne tolik, aby mi to vadilo či aby mne to od změny odradilo.

V tu chvíli jsem věděl nejen to, že vyměním klasické cigarety za ty elektronické, ale taky, že zkusím e-cigarety také dovážet a v ČR prodávat.  

První online reklama na Seznam.cz

Jelikož jsem nebyl na internetu žádným nováčkem, několik e-shopů už jsem v minulosti provozoval a pár lidí, kteří mi mohli v mé snaze pomoci, jsem znal, spojil jsem se s portálem Seznam.cz. V té době měl Seznam na homepage tzv. Tip dne, ve kterém se každý den promoval nějaký produkt. Já jim tedy do této akce nabídl novinku, elektronickou cigaretu eGo-T. Seznam souhlasil, a tak se koncem roku 2011 objevila tato elektronická cigareta poprvé každému, kdo hlavní stránku Seznamu navštívil. A jelikož v té době byl Seznam č. 1 ve vyhledávání, viděla ji opravdu spousta lidí.

Ačkoliv reklama běžela na homepage pouhý jeden den, jelikož se pro lidi jednalo o velmi zajímavý produkt a každý kuřák byl na elektronickou cigaretu zvědavý, přijal jsem na ni za ten jeden den kolem 1500 objednávek. Spokojen jsem byl jak já, tak Seznam, proto jsme se domluvili na zopakování této akce. Nakonec jsme těch jednodenních akcí realizovali se Seznamem přes 10 a jen v rámci nich jsme přijali téměř 10tis. objednávek na e-cigaretu eGo-T, později i eGo-W.

S trochou nadsázky se tak dá říci, že jsme tím odstartovali „boom“ vapingu v České republice. 

V té době jsem také začal jako jediný v republice dovážet a prodávat e-liquidy značky Feellife, které se staly rovněž hitem a patřily po několik let k nejprodávanějším liquidům u nás.

Během poměrně krátké doby znal e-cigarety u nás již každý a taky se je kdekdo pokoušel prodávat. Objevovaly se tak nejen na internetu či v off-line prostředí např. v trafikách, ale taky ve všech vietnamských obchodech, ve fast foodech, drogeriích… prostě všude.

2014 - Změna

V roce 2014 jsem se přestěhoval z Ostravy do klidnějšího prostředí Frýdlantu nad Ostravicí, kde jsem se začal věnovat jiné činnosti, která souvisela s mou zálibou ve víně. Elektronické cigarety jsem vapoval samozřejmě dál (na klasické cigarety jsem si po celá ta léta ani nevzpomněl), ale samotnému obchodování s nimi jsem se již  nevěnoval.

 

Vznik a vývoj Vapoo.cz

To trvalo až do roku 2019, kdy mne má přítelkyně přesvědčila, abych se e-cigaretám, resp. jejich prodeji věnoval dál, tentokrát již na více profesionální úrovni. Koncem roku 2019 jsem tedy založil eshop Vapoo.cz.

2019 - začátek eshopu Vapoo.cz

Začátky byly ve znamení budování e-shopu jako takového. Především šlo o kvalitní a poutavý design, vhodné rozvržení všech prvků, jednoduché cesty ke konkrétním produktům, rychlost načítání stránek a responzivitu pro správné zobrazování na mobilních telefonech a tabletech. Sklad jsem měl velmi malý, prakticky šlo pouze o jednu místnost. Rozjezd e-shopu byl poměrně pomalý (konkurence byla v té době u nás již obrovská), takže objednávky byly v řádech jednotek, ale postupně se zvyšovaly a co bylo nejdůležitější, zákazníci byli spokojeni a začínali se vracet.

Jelikož jsem měl již poměrně velké zkušenosti z dřívějšího obchodování s vapingovými produkty, nechtěl jsem e-cigarety jen prodávat, ale také o nich něco psát, přinášet lidem důkazy o tom, že jsou mnohem méně škodlivou alternativou klasických cigaret a že by měli přinejmenším o skončení s klasickým kouřením uvažovat. Mým záměrem bylo také přinášet lidem různé tipy a rady, které by jim vapování zpříjemnilo. Proto vznikl spolu s e-shopem samotným také Vapoo blog, který dnes již obsahuje desítky zajímavých článků, studií, recenzí, návodů a dalších užitečných informací o vapingu z tuzemska i ze zahraničí.  

Vždy jsem si kladl za cíl spokojenost zákazníka a tomu jsem podřizoval vše. Kladné reference tak na sebe nenechaly dlouho čekat a Vapoo.cz pronikalo čím dál víc do povědomí vaperů.

2022 – prudký růst

V roce 2022 se dostavil poměrně značný růst. Začala se tak naplno projevovat poctivá práce na e-shopu. Lidé oceňovali šíři sortimentu, rychlost dodání zboží, velmi dobré ceny, okamžité reakce na jejich dotazy, bezproblémové vyřizování reklamací. V té době se již náš tým skládal ze tří lidí a jednoho brigádníka. Také jedna skladová místnost nám už byla malá, proto jsme se přestěhovali do větších prostor ve Frýdlantu nad Ostravicí. Díky tomu jsme také mohli rozšířit sortiment o další značky. Objednávky se počítaly v řádu několika desítek denně, stálých a spokojených zákazníků jsme již měli stovky.

2023 – pokračování růstu, začátky marketingu

Rok 2023 znamenal pokračování růstu našeho eshopu. Zaznamenali jsme jak zvyšující se počet opakovaných objednávek, tak značný růst návštěvnosti eshopu a celkového obratu. Začali jsme se více věnovat marketingu, zautomatizovali většinu činností, souvisejících s expedicí objednávek, navázali spolupráci s dalšími dodavateli.

2024 – stěhování do větších prostor, spotřební daň

Rok 2024 byl ve znamení nejistoty, která pramenila z blížícího se zavedení spotřební daně na e-cigarety, resp. náplně do nich a s tím souvisejícím značným zvýšením cen. Přesto nebo možná právě proto jsme začali budovat marketingový tým, který začal na Vapoo.cz systematicky pracovat. Především se věnoval zlepšování zákaznické zkušenosti, a to ve všech fázích nákupu na e-shopu. Jelikož jsme sortiment dále rozšiřovali a objednávek přibývalo, staly se nám skladové prostory opět malými a přestěhovali jsme tudíž expedici do větších skladových prostor ve Frýdku-Místku, odkud expedujeme vaše objednávky, které již počítáme na stovky denně, dosud.

2025 – opětovné navýšení spotřební daně

I přes razantní zvýšení cen produktů v říjnu 2024, následovaného dalším hned v lednu 2025 (v důsledku zavedení a vzápětí navýšení spotřební daně ze strany státu), došlo k opětovnému nárůstu počtu objednávek a obratu. Na Heuréce a e-shopu samotném máme téměř 4 tis. recenzí, z nichž je drtivá většina kladných.

Dnes se o vaši spokojenost stará již 12 lidí, kteří na e-shopu, vyřizování objednávek, marketingu a dalších činnostech s e-shopem souvisejících denně pracují. Prodáváme kompletní sortiment pro vaping (e-cigarety, náplně, báze, příchutě, DIY produkty, produkty pro zahřívaný tabák a veškeré příslušenství k e-cigaretám), v nabídce máme cca 8 000 produktů více než 200 značek.

Na prvním místě však nadále zůstává a vždy pro nás bude prioritou spolehlivost našeho eshopu a spokojenost zákazníka. Pevně věřím, že se o tom každý z vás přesvědčí a bude se k nám rád vracet ať už kvůli pohodlnému, rychlému a výhodnému nákupu nebo jen pro cenné rady v oblasti vapingu.